Marketingstrategie

Met een marketingstrategie bepaal je een lange-termijnkoers van je bedrijf. Je brengt focust in je organisatie en kijkt hoe deze past met je doelgroep, jouw ‘marktfit’. Je analyseert je bedrijf in wat je biedt en wat je kunt waarmaken. Je gaat je doelstellingen, deeldoelstellingen opstellen. Verdiep je in vraagstellingen zoals; wat je wil bereiken en wat je wil doen om daar te komen. Dit zijn onder andere belangrijke zaken die je verwerkt in jouw strategisch plan. Vertaal je strategie naar een operationeel plan. Wie heeft verantwoording voor welke taak, wie controleert de behaalde doelen en wanneer wordt er gesignaleerd dat er moet worden bijgestuurd. Op je lange-termijn koers dienen uiteraard ook kortetermijnbeslissingen genomen te worden.

Wij helpen jou om daar te komen

Wij gaan met jou aan de slag om jouw plannen inzichtelijk te maken. Samen kijken we wij jij wilt zien en wij jij in de markt wilt bedienen. Hoe ga jij er voor zorgen dat klanten bij jou komen, wat is je belofte en hoe ga je dit waarmaken. Wij houden je accountable om je scherp te houden en je te houden aan jouw eigen plannen.

Welke stappen gaan we nemen

Je hebt een heel proces waar we doorheen kunnen gaan om zo te komen tot een gesloten marketingplan en/of marketingstrategie. Doorgaans kijken we naar missie, visie, marketingdoelstellingen, communicatiedoelstellingen, wat wordt je boodschap, je merkbelofte, hoe ga jij je manifesteren, wij is jouw doelgroep en welke strategie gaan we daarop loslaten. Allemaal brainbreakers om tot een mooi plan te komen, maar laten we niet bij alles heel streng zijn. Zo zijn wij dan ook weer. Het gaat er niet om dat je alles uitvoert in stappen, het gaat erom dat het haalbaar en werkbaar is. En daarmee gaan wij jou helpen cq begeleiden. Met onze expertise komen wij voor jou tot een werkbaar marketingplan.