Het doel van retargeting is om de bezoeker te behouden en te stimuleren tot conversie. Er zijn verschillende redenen waarom een eerste bezoek aan jouw website niet altijd resulteert in een aankoop of aanvraag, zoals oriëntatie, vergelijking, informatie verzamelen, of externe afleidingen zoals telefoontjes of e-mails. Retargeting is een effectieve online methode om zichtbaar te blijven voor jouw potentiële doelgroep. Het retargetingbudget wordt gericht besteed aan het publiek dat al bekend is met jouw website en/of merk.
Met retargetingbanners probeer je dit publiek te verleiden tot een herhaalbezoek aan jouw website of zelfs een fysiek bezoek aan jouw locatie. Het accent bij retargeting met banners ligt op zichtbaarheid, herhaling en het opbouwen van naamsbekendheid.
In tegenstelling tot traditionele online banners, waarbij het vooral draait om het tonen van advertenties, ligt bij Facebook-retargeting de nadruk op het genereren van klikken en het aansporen van potentiële klanten tot actie, zoals een aankoop of aanvraag.
Met behulp van een Facebook-carrousel die gekoppeld is aan de producten die een bezoeker op jouw website heeft bekeken, proberen we de interesse van de bezoeker te heractiveren en hen terug te leiden naar de producten die zij eerder hebben bekeken.
Wil je zichtbaar blijven bij jouw doelgroep, zelfs nadat zij jouw website hebben verlaten zonder actie te ondernemen? Door retargeting toe te passen, kun je in contact blijven met potentiële klanten die al interesse hebben getoond. We kijken graag samen met jou naar de beste strategie voor jouw situatie.
Neem gerust contact met ons op.